Trend Buang Sampah di Malaysia

Bile bangun pagi aku selalu nampak lori angkut sampah yang besar gedabak lalu depan rumah aku sekali dengan aroma wangi die tuh. Perghh. Aroma kewangiannye fantastik, bisa menggugat populariti perfume Paris Hilton. Oh nikmatnye. Kadang2 aku terpikir, apesal bau die wangi sangat. Erk? Adakah soalan aku ni terlalu jujur?

Ahh. Mengarut! Let's back to business.

Kat Malaysia negaraku tercinta ni, macam2 trend buang sampah yang dapat kite lihat. Antaranye..

1. buang dalam sungai/laut

sedap2 hati die je. ish3.

karang dah jadi macam ni, sape susah? sabor je la.

2. buang dekat2 longkang / dalam longkang


longkang yang tersumbat boleh membawa kepada banjir.

3. buang kat tempat yang dah terang2 ade papan tanda jangan buang sampah kat situ


siap sumpah2 lagi. haha.

4. buang ikut sedap hati

perangai macam gini la paling ramai. ish3.

5. buang kat atas penutup tong sampah

pandai pulak diorang ni susun. kreatif.

Kan bagus kalau ade tong sampah macam ni.
Konpem bersih negara kite. Kah3.


moral : jagalah kebersihan walau di mana anda berada. :)

11 kuman:

Miecyber said...

Penduduk Malaysia perlu di berikan pendidikan dari awal cara membuang dengan betul.

Tenaga Turbin Angin di Uruguay

Anonymous said...

fikir dulu sblum buang~

Anep said...

@ mie : ya.btol3.

@anon : setuju.

bantalbucuk said...

tak suka kalau orang yang jenis buang sampah atas penutup tong sampah tu..nampak sangat pemalasnya..susah sangat agaknya nak buka penutup tu ek..? adooii..sabo jela..

~syue~ said...

mcm2 jnis tong smpah hado ye hehe :)

Anep said...

@bantalbucuk : bukan pemalas,tapi kreatif. haha.
satu lagi, diorang takot tgn diorang kotor. XD

@syue : kene jadi inovatif la kalau nk atasi mslh ni. haha. :D

AliaJustea said...

HAHA .. yg last tu tak leh bla.. kesian tong sampah tu nk mengejar..

Ainnur Afiffah :) said...

haha.. kelakar la.. tapi betul.. sgt2 setuju.. jelas mnunjukkan kebanyakan rakyat m'sia ni pgotor & pentingkan diri sndiri..

T__________T

Anep said...

@alia : tu la psl.haha.

@ainnur : btol3.hehe

nurul said...

ate!!sape lagi kalau bukan kite yang membuangnye..industri dgn care industrinye,yg t'pelajar dgn care t'pelajarnye...hehehe cam iklan dalam TV..

Anep said...

nurul : haha.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © ini belog anip