Ape Salahnye Aku Nak Jadi Lain Sikit??

Alhamdulillah. Selamat sampai rumah pukul 6 petang tadi. 


Sebenarnye dari petang semalam sampai petang tadi aku dan family aku pegi Rantau Panjang(RP), Kelantan sebab nak beli barang sikit. Eh, tak sikit pun, banyak jugak. Last2 aku jugak yang kene bawak most of the varang barang. Tapi biase la kan, anak mithali a.k.a anak rajin memang suke tolong mak bapak. Kah3. Hmm, maknenye dah sehari la aku tak jenguk blog aku. Sehari tak jenguk blog rase macam setahun. Ok, itu agak melampau. Sehari macam seminggu je. Haha. 


Ni la rantau panjang.
Google

Google

Cuaca di RP tadi panas terik. Tambah pulak dengan ramai orang menyebabkan kepanasan di sana semakin membuak-buak. Dan dalam kepanasan tu jugak aku nampak satu bende yang jarang ditengok kat tempat2 lain. Only di RP dan di tempat2 tertentu sahaje. Apakah itu? Jeng, jejeng~


*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*




Haaa. Ni la bende yang aku cakap. Moto yang raga moto die letak kat depan, bukan kat tengah macam moto biase. Tengok kat tempat yang aku bulat tu. Rase lawak pun ade bile menengoknye.

Tapi moto ni tak la luar biase sangat. Aku saje je nak famous-kan moto ni. Sebenarnye, aku nak suruh korang fikir, apesal diorang letak raga tu kat depan moto. Ape fungsi die letak kat depan? Setiap yang berlaku mesti ade sebab kan?

Jadi, lepas aku pikir2, aku rase mungkin sebab diorang boleh bawak banyak barang. Tak tau la apesal, tapi instinct aku cakap macam tu. Tak pun, memang dah jadi budaya diorang letak raga kat depan. Dan satu lagi, mungkin diorang nak bagi nampak lain dari yang lain kot. Hehe. Tapi kalau korang tau sebab lain, korang boleh la bagi pendapat kat komen. :)

Kesimpulannye, letak lah raga moto tu kat tempat biase macam moto2 lain. Contohnye macam ni...

Google
Kan bagus...



p/s : tq kepada yang sudi singgah blog ni. :D

2 kuman:

Fatimah Ali said...

aku tgk ramai student siam pakai moto raga kat depan macam tu. agak comel aku tgk :)

Anip said...

@suha : comel la sangat. haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © ini belog anip