SE Rumor : Adik Xperia X10 Mini Pro bakal dilancarkan

Assalamualaikum.

gsmarena.com

gsmarena.com

Ya. Ini lah android phone terbaru yang bakal dilancarkan dari antara pengeluar handphone terbesar di dunia, Sony Ericsson. Ini rumor je, jadi phone ni belum dilancarkan kat pasaran lagi la setakat ni. Tarikh pelancaran pun masih belum diketahui. Specs phone ni gempak jugak walaupun tak sehebat android phone yang lain. Antaranya phone ni versi Android 2.3, resolusi kamera mungkin 5 megapixel, rakaman video HD (tengok gambor kat atas tu), sliding QWERTY keyboard dan saiz skrin 3". 

Kenapa aku promote android phone ni sedangkan android phone lain seperti HTC, Samsung dan Sony Ericsson siri lain lagi hebat?

Sebabnye, harga phone ni dijangka berpatutan dan tidak terlalu mahal seperti android phone lain yang ada kat pasaran sekarang. Sangat sesuai bagi korang yang nak ber-eksperimen dengan android phone. Macam kita dah sedia maklum, phone dari Sony Ericsson biasenye tak terlalu rumit. Jadi, sangat sesuai bagi newbie dalam dunia android ni. Oleh sebab tu, aku syorkan android phone kat atas ni.

Tak tau ape benda android yang aku duk carut dari tadi? Haa, meh klik SINI.

Phone kat atas ni bukan satu2 nya android phone yang wujud kat muka bumi ni. Jadi, kalau nak usha android phone yang lain, klik SINI. Pilih la ikut selera masing2.

Aku nak tambah sikit lagi. Berdasarkan pemerhatian aku dalam forum dan artikel pasal android ni, platform android lebih baik jika nak dibandingkan dengan platform Symbian dan Windows Mobile. Macam iPhone, android jugak mempunyai banyak aplikasi yang boleh di-download dari android market dan kebanyakannya adalah percuma. Jadi, mungkin tak keterlaluan kalau aku cakap android phone adalah alternatif yang lebih murah daripada iPhone. Haha.

p/s : tepuk dada tanye selera :)

8 kuman:

Unknown said...

sekarang ini semua pakai android! huhu!

ShakRoil Entertainment

Anip said...

mesti r.android ni banyak kelebihan. :D

Fadzmie said...

Ramai phone hackers minat untuk pakai Android berbanding iPhone, maybe sebap Android lebih customizable daripada iPhone.

Aku ni masih lagi setia dengan 5800 XM aku ni. Tak tahu bila nak angkat Android sebiji. Haha.

Fadzmie's Latest Entry : EMEL 1MALAYSIA: PERLU ATAU TIDAK?

Izyan Masri said...

MUAHAHA.PASNI NAK CAMPAK BLACKBERRY NI TERUS AMBIK ANDROID XD

Tok Esah said...

nak sutey bro!!

Unknown said...

terbaik!


saLam kenaLan...dr segmen Ben! huhu.. nice blog!(^_^)

sudi2 lah lawat kiter plak ye



http://themrizzo.blogspot.com

hamzah ian said...

cool gadjet weh

Unknown said...

yang susah nk wat xperiment nih coz ade qwerty...silap skit mmg x fungsi qwerty tu...haha...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © ini belog anip