Lelaki Cantik, Wanita Gagah

Ce tengok tajuk entry ni. Mesti korang ingat aku silap tulis tajuk kan. Kan kan? Mane ade. Dah betul la tu. Korang kan tahu dunia sekarang dah terbalik. Bini pegi keje, laki duduk rumah gosip pasal makcik rumah sebelah. Hehe.


Cantik ke lelaki? Biasenye kite dengar perempuan je cantik kan. Hmm.. Jadi, persoalannye di sini, di manakah kecantikan lelaki??


Adakah di sini??
ni vokalis tokio hotel.


Sebenarnye, kecantikan seorang lelaki bukan kepada rupa fizikal tetapi pada murni rohani. Lelaki yang cantik adalah:-

1) Lelaki yang mampu mengalirkan air mata untuk ingatan.

2) Lelaki yang sedia menerima segala teguran.

3) Lelaki yang memberi madu, setelah menerima racun.

4) Lelaki yang tenang dan lapang dada.

5) Lelaki yang sentiasa berbaik sangka.

6) Lelaki yang tak pernah putus asa.

Kecantikan lelaki berdiri di atas kemuliaan hati. Seluruh kecantikan yang ada pada Nabi Muhammad adalah kecantikan yang sempurna seorang lelaki.

Dan di manakah kegagahan wanita??


Adakah di sini??
tough siot.

Bukan. Kegagahan seorang wanita bukan kepada pejal otot badan, tetapi pada kekuatan perasaan. Perempuan yang gagah adalah:-

1) Perempuan yang tahan menerima sebuah kehilangan.

2) Perempuan yang tidak takut pada kemiskinan.

3) Perempuan yang tabah menanggung kerinduan setelah ditinggalkan.

4) Perempuan yang tidak meminta-minta agar di penuhi segala keinginan.

Kegagahan perempuan berdiri di atas teguh iman. Seluruh kegagahan yang ada pada Khadijah adalah kegagahan sempurna bagi seorang perempuan.

Sabda Rasulullah SAW:

“Sebarkanlah ajaranku walaupun satu ayat ”
Surah Al-Ahzab : Ayat 71

“Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar.”




Sekian. :)

8 kuman:

Anonymous said...

susahnyer nak jd p0mpuan gagah,,,,,

Anonymous said...

susahnyer nak jd p0mpuan gagah,,,,,

baincardin said...

Welcoming header baruku. ^_^

Fauzie Jasmani said...

Menarik info ni..

Singgah gegar sini..salam kenal..nak follow boleh?

Latest Entry : Jom Merempit dengan ChurpChurp!!! Ada berani?!!!

nurulfzz said...

nice entry


hye..dtg blogwalking kat cni =)

Nurulfzz.blogspot.com

Anip said...

tq for the comments. :)

acan ketot said...

haha..
kesian pkcik 2...

Anip said...

@acan : salah tempat komen ni.hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © ini belog anip